Úvodem připomeňme si, že mé zaměření je dělat weby, jež jsou online prezentací podnikatele nebo podnikatelské činnosti. Nedělám e-shopy až na jednu výjimku ze známosti. Ovšem i tak mě z fleku napadne 5 kiksů, které se v kontextu s weby v mé praxi objevují. 

 

1. “Web se mě týká. Jako je o mojí činnosti, ale svou fotku tam nechci.”

Vaše fotografie je výborný filtr na klienty. Ale vždy jen v dobrém. Například: Pokud někdo nechce, aby mu web dělala blondýna, nebude psát třeba mě. A já se ušetřím narážkám a nesolidnímu jednání. A vůbec nemusím vědět, že rozhodovací proces někde někdy proběhl.

Faktor sympatičnosti rozhoduje. Sympatičnost je ve službách více než krása. Pokud se na fotce mile příjemně usmíváte a působíte uvolněně a fotka není pořizována úplně mimo kontext vaší činnost, určitě si jí na web dejte.

Vezměte si například politické kampaně. Soutěž krásy to není, ale stejně je vám někdo z toho plakátu prostě sympatičtější víc… A o tom mluvím.

Často se setkávám s lidmi, kteří jsou profesionály svého oboru. Jsou přátelští, pracují férově, ale odmítají se nechat vyfotit. Osobně jsou to “sympošové”, od kterého chcete opravit pračku nebo jim osobně dovolíte do vás aplikovat akupunkturní jehličky. Ale nechtějí fotku na web, protože je to trapné a kamarádi by se jim v hospodě smáli.

Mám dotaz: Kamarádi mají kolik úspěšných byznysů? Žádný. Aha.

Opravdu se vyplatí nechat se vyfotit, třeba i jen od šikovné kamarádky, se kterou se cítíte dobře a focení se věnuje. Tvůrci webů často mají i grafické schopnosti a už se o úpravu fotografie a její dobré umístění na web postarají.

 

2. Černá barva – Grey is the new black!

A tady si nalijeme čistého vína. Tohle mě také museli naučit. Černá možná zeštíhluje a určitě v mnoha oborech je dechberoucí, například na sportovním autě, ale!

Černá barva se v onlinu téměř nevyskytuje až na výjimky. Černá působí na lidské oči v onlinu tvrdě až nepříjemně. Proto se používají odstíny šedé. Pro nadpisy i pro texty. V online reklamě i offline reklamě.

Naposledy jsem se dozvěděla od klienta, že by se mu úvod webu líbil v černobílé, že to mám udělat invertní – černobílé… Spadla jsem pod stůl. Obrazně řečeno. A pak jsem si vzpomněla, jak i já jsem to nevěděla. Úvod má po dohodě nakonec modrý. Modrá! Taková krásná barva, z psychologického hlediska i vhodná pro jeho podnikání.

 

3. Kreativita nepatří do struktury webu, pokud to nemá velké umělecké opodstatnění.

Struktuře webu jsem naposledy věnovala celý článek: Jak na strukturu webu? 3 pravidla

Můžete si tedy v něm připomenout, proč je dobré zachovávat určitou strukturu webu a jak se vyplácí nad konstrukcí webu přemýšlet.

Zásahy do struktury webů patří například webům prezentující zajímavou výstavu nebo fotografovo portfolio.

 

4. Nedělejte z webu e-shop, když to e-shop není.

V dnešní době už se rozšířilo povědomí o tom, že je dobré zapojovat na weby Výzvy k akci, takzvané call to action. Ano, je to velmi dobré. Když váš web má cíl a dokáže vás propojit s Vašimi klienty. Problém však nastává v momentě, kdy začnete výzvy dávat všude, za každou sekcí.

Uvědomte si, že žijeme v době, která je přesycená marketingovými webináři, e-booky zdarma a školeními, která slibují, že z vás udělají markeťáka přes noc, a proto veřejnost považuje jisté části marketingu už za směšné a otravné. Nedělejte ze svého webu e-shop, když to e-shop není. E-shopy mají své e-commerce prvky, které jsou více obchodní a v jejich kontextu to smysl dává. Na webech, jež jsou vizitkou vaší online prezentace, tomu tak není.

Udržujte na svém webu zejména vysokou míru jasných dobrých sdělení v kombinaci s cestami, skrze které vás může potencionální klient kontaktovat.

A to stejné platí pro obsah jakékoliv sociální sítě. O tom plánují také článek.

 

5. “No, potřebuji web, protože když podnikám musím mít web, že jo.”

Ano je dobré mít web. Web je výsledkem hledání na Googlu. Web je stále místo, kde nemusíte dělat tak velkou sebecenzuru slov a obsahu jako na sociálních sítích.

Ale řekněme si upřímně, existují podnikatelé zvládající své služby nabídnout a prodat jen přes Instagram nebo LinkedIn. Vystačí si bez webu. Nedělejme tedy z webu modlu vašeho podnikání.

Pokud si web zřizujete, je potřeba si říci, jaký cíl váš web má. Například: Představit se, dát na sebe kontakty, sbírat kontakty.

Jen tak pro srandu králíkům web také můžete mít, ale je dobré mu dát účel.

 

Chcete se vyvarovat webovým kiksům? Využijte mé konzultace.

V případě zájmu mi napište a já budu vaše průvodkyně, případně i vaše nová tvůrkyně webovek.

 

Lucie „SENSE“ Holubová | Tvůrkyně webů, online grafického rozhraní a vaše WordPress terapeutka. | Ať to dává smysl, klidně i šestý.

KONTAKTY

Pojďme společně začít nový projekt, spojme se.

Lucie Holubová

IČO: 14164752

Pondělí až pátek

9 až 16 hodin